Garantie en reparatie
Wij helpen je graag verder met je vragen. Op deze pagina vind je de meest voorkomende vragen over garantie en reparatie. Kom je er na het lezen van de informatie niet uit? Stel je vraag dan via: info@lpmw.nl of gebruik onze chat mogelijkheden.
Storing en reparatie
Je kunt je reparatie op twee manieren aanmelden:
- Via e-mail service@lpmw.nl
- Telefonisch +31(0)88-6641700
Vermeld de volgende gegevens:
- Firmanaam
- Naam van contactpersoon
- Telefoonnummer van contactpersoon
- Emailadres van contactpersoon
- Geef een korte omschrijving van de storing
- Voeg, indien nodig, diverse foto`s toe om de storing inzichtelijk te krijgen
- Merk
- Type
- Serienummer
- Geef hierbij aan of je een monteur op locatie wenst, of je de reparatie zelf naar één van onze vestigingen verzend of de voorkeur dat wij de reparatie komen ophalen
- Inkoopordernummer (indien gewenst) welke wij op de factuur dienen te vermelden
Je wordt binnen 24 uur teruggebeld door de afdeling service.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Storing-en-reparatie/Mijn-reparatie-is-aangemeld-wanneer-word-ik-gebeld-om-een-afspraak-te-maken
Dit is afhankelijk van de storing en zal in overleg nader bepaald worden.
https://www.lpmw.nl/faq/list/67b92cbeda654c64aaf6f2dae1c095c4
Dit is afhankelijk van de storing en zal in overleg nader bepaald worden.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Storing-en-reparatie/Vindt-de-reparatie-op-locatie-plaats-of-bij-een-LPMW-vestiging
Dit kan d.m.v. een stevige doos, koffer of een pallet.
Zorg ervoor dat het artikel geen ruimte heeft om zich te verplaatsen om zo transportschade te voorkomen. Denk hierbij ook aan beschermingsmateriaal om het product aan de buitenkant te verpakken en goed vast te zetten.
Voeg een document toe met hierop onderstaande gegevens;
- Firmanaam
- Naam van contactpersoon
- Telefoonnummer van contactpersoon
- Emailadres van contactpersoon
- Geef een korte omschrijving van de storing
- Inkoopordernummer welke wij op de factuur dienen te vermelden (indien gewenst).
Wij adviseren het gehele artikel naar ons toe te sturen zodat onze monteurs alles goed inzichtelijk hebben om jouw artikel weer werkend te kunnen retourneren.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Storing-en-reparatie/Is-het-mogelijk-om-alleen-het-defecte-onderdeel-terug-te-sturen-in-plaats-van-het-gehele-artikel
De doorlooptijd voor reparaties is tussen de 5 en de 10 werkdagen. Dit is natuurlijk afhankelijk of alle benodigde onderdelen op voorraad zijn.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Storing-en-reparatie/Wat-zijn-de-doorlooptijden-van-een-reparatie
Garantie
De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant. Laspartners Multiweld volgt de opgegeven garantie instructies die de fabrikant bepaald.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Garantie/Hoeveel-jaar-garantie-heb-ik
Wij dienen namens jou een garantieclaim in bij onze leverancier en wanneer de reparatiekosten binnen de garantievoorwaarden vallen komen de kosten voor jou te vervallen (m.u.v. de retourkosten).
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Garantie/Mijn-reparatie-valt-binnen-de-garantie.-Wat-nu
Na onderzoek kunnen wij een prijsopgave aanbieden waarin je de keuze hebt om de reparatie verder te laten uitvoeren of dat je de reparatie ongeprepareerd retour wilt ontvangen. Bij de laatstgenoemde optie worden alleen de onderzoekskosten in rekening gebracht.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Garantie/Mijn-reparatie-valt-niet-onder-fabrieksgarantie-hoe-zit-het-met-de-onderzoekskosten
Keuren, onderhouden en verificatie lasmachines
Meld je reparatie aan via e-mail service@lpmw.nl of telefoon 088-6641700.
Vermeld de volgende gegevens:
- Firmanaam
- Naam van contactpersoon
- Telefoonnummer van contactpersoon
- Emailadres van contactpersoon
- Geef een korte omschrijving van de aanvraag
- Handig is om aan te geven om hoeveel machines het gaat
- Mogen de machines gekeurd worden volgens 60974-4
- Mogen de machines geverifieerd worden volgens 60974-14
- Inkoopordernummer (indien gewenst) welke wij op de factuur dienen te vermelden
Je wordt binnen 24 uur teruggebeld door de afdeling Planning.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Keuren-onderhouden-en-verificatie-lasmachines/Mijn-onderhoudsklus-is-aangemeld-wanneer-word-ik-gebeld-om-een-afspraak-te-maken
Het keuren, onderhouden en verifiëren vindt veelal plaats bij jou op locatie.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Keuren-onderhouden-en-verificatie-lasmachines/Vindt-de-keuring-op-locatie-plaats-of-bij-een-LPMW-vestiging
Preventief onderhoud en veiligheidskeuringen volgens de NEN-EN-IEC 60974-4.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Keuren-onderhouden-en-verificatie-lasmachines/Volgens-welke-normeringen-keurt-LPMW-lasmachines
Verifiëren van lasparameters volgens de 60974-14
Gemiddeld ligt dit tussen de 30 en de 45 minuten, maar is machine afhankelijk. De optionele verificaties: duren gemiddeld 15 tot 30 minuten.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Keuren-onderhouden-en-verificatie-lasmachines/Hoelang-duurt-het-preventief-onderhouden-en-keuren
Het keuren van arbeidsmiddelen (machines, werktuigen en gereedschap) is verplicht. In de Arbo-wet is sinds 1998 de ‘Richtlijn Arbeidsmiddelen’ opgenomen. Deze regelgeving stelt dat een verplichte periodieke keuring een betere veiligheid bij machines en apparaten garandeert, mits dit wel door een deskundige keurmeester wordt gedaan.
https://www.lpmw.nl/Garantie-en-reparatie/Keuren-onderhouden-en-verificatie-lasmachines/Is-een-keuring-verplicht